Γαλλικά Ψωμιά

Η Γαλλία έχει αναμφισβήτητα μεγάλη παράδοση στο ψωμί και οι Γάλλοι καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις μικρές διαφορές ανάμεσα στους τύπους ψωμιού – ακόμα και σε εκείνους που είναι τόσο κοντινοί όπως η μπαγκέτα με τη ficelle. Στη συνέχεια παραθέτουμε μερικούς βασικούς ορισμούς ώστε να μπορέσετε να επιλέξετε ποια από τα γαλλικά ψωμιά ταιριάζουν καλύτερα στο ύφος της επιχείρησης και στο κοινό σας.

Όταν πρόκειται για περισσότερα από 400 γραμμάρια, μιλάμε για τον τύπο flute, ή απλώς, γαλλικό ψωμί.

Μια σωστή μπαγκέτα έχει μήκος 55-65 εκατοστά και ζυγίζει περίπου 250-300 γραμμάρια

Μέχρι 125 γραμμάρια ονομάζεται ficelle.

Η μισή σε μέγεθος μπαγκέτα (που ακολουθεί αυστηρά στον τρόπο παρασκευής της κλασικής μπαγκέτας) θεωρείται απλώς… μισή μπαγκέτα.

πηγή: Περιοδικό Αρτοποιία Ζαχαροπλαστική

Το λευκό ψωμί δικαιώνεται

Ενώ οι πωλήσεις του λευκού ψωμιού μειώνονται παγκοσμίως καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε επιλογές που θεωρούν πιο υγιεινές, οι ειδικοί ξαναφτιάχνουν τη φήμη του. Η επιστημονική συνεργάτης του Βρετανικού Διαιτητικού Οργανισμού, Sue Baic υποστηρίζει ότι το λευκό ψωμί έχει πολύ λιγότερες θερμίδες και προσφέρει σημαντικά θρεπτικά στοιχεία όπως κάλιο, σίδηρο, Βιταμίνη D και πρωτεΐνη.

 

πηγή: Περιοδικό: Αρτοποιϊα Ζαχαροπλαστική

Κράνμπερι, το πορφυρό φάρμακο

Το πορφυρένιο χρώμα τους εκτός από λαχταριστό φρούτο τα καθιστά και πολύτιμο, αφού σε αυτό οφείλονται τα πλούσια αντιοξειδωτικά του. Αυτός ο μικροσκοπικός διατροφικός θησαυρός, σε πλήρη αντίθεση με το μέγεθός του, προσφέρει πλούσια θρεπτικά συστατικά -κυρίως αντιοξειδωτικά- που προστατεύουν τον οργανισμό μας από τον καρκίνο, ενισχύουν την καρδιά και προλαμβάνουν λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος. Συμφιλιωθείτε με τη γλυκόξινη γεύση των κράνμπερι, εντάξτε τα στη διατροφή σας και εισπράξτε πολλαπλά οφέλη από την ευεργετική τους δράση.

Καρπός από τόπο µακρινό 
Φύονται στη βόρεια Ευρώπη και στη βόρεια Αμερική και φτάνουν σε ύψος τα 1,20 μ. Οι καρποί στη βόρεια Αμερική είναι μεγαλύτεροι και πιο χυμώδεις και ονομάζονται «craneberries». Κάποιοι λένε ότι πήραν την ονομασία τους επειδή τα ροζ λουλούδια του φυτού από το οποίο προέρχονται μοιάζουν με το κεφάλι του γερανού (στα αγγλικά crane), ενώ κάποιοι άλλοι ισχυρίζονται ότι το συγκεκριμένο πουλί έχει αδυναμία στους καρπούς αυτούς.

Καταπολεµούν τις ουρολοιµώξεις 
Χάρη στο αντιοξειδωτικό τους περιεχόμενο, τα κράνμπερι προστατεύουν από τις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος.

Όμως και οι άνδρες, οι οποίοι είναι λιγότερο επιρρεπείς στις ουρολοιμώξεις, φαίνεται να επωφελούνται από τη δράση των κράνμπερι. Το μικροσκοπικό φρούτο καταπολεμά τις φλεγμονές του προστάτη, ενώ μειώνει το ενδεχόμενο καλοήθους υπερπλασίας του.

«Βόμβα» θρεπτικών συστατικών 
Τα κράνμπερι αποτελούν πολύ καλή πηγή βιταμινών C, Κ και Ε, μαγγανίου και φυτικών ινών. Πιο συγκεκριμένα, μισό φλιτζάνι τσαγιού (περίπου 50 γρ.) περιέχει 6,65 mg βιταμίνης C, 2,30 γρ. φυτικών ινών, 0,18 mg μαγγανίου, 2,55 mg βιταμίνης Κ και 0,60 mg βιταμίνης Ε. Το φρούτο αυτό μπορεί πολύ εύκολα να συμπεριληφθεί σε ένα διαιτητικό μενού, αφού είναι φτωχό σε θερμίδες. Το μισό φλιτζάνι τσαγιού δεν ξεπερνά τις 23 θερμίδες. Όμως, πέρα από τη θρεπτική αξία, τρώγοντας αυτούς τους καρπούς εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας με ισχυρά αντιοξειδωτικά συστατικά. Έχει διαπιστωθεί ότι τα κράνμπερι είναι ιδιαίτερα πλούσια σε προανθοκυανιδίνες, φλαβονοειδή, φλαβονόλες, ελαγικό οξύ, χλωρογενικό οξύ, κερκετίνη, μυρισετίνη και άλλες ουσίες, οι οποίες στο σύνολό τους είναι ενώσεις με αντιοξειδωτική δράση δύο και πέντε φορές ισχυρότερη από αυτές των βιταμινών C και της Ε αντίστοιχα. Αυτό, λοιπόν, σημαίνει ότι αποτρέπουν τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες, δηλαδή τα επιβλαβή μόρια οξυγόνου που παράγονται στο ανθρώπινο σώμα και ευθύνονται για τον καρκίνο, τις καρδιακές παθήσεις και μια σειρά άλλων σοβαρών προβλημάτων.

Αφοπλίζουν τον καρκίνο 
Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, τα κράνμπερι αποτελούν καλή πηγή κηκιδικoύ οξέος, μιας αντιοξειδωτικής ουσίας που διαθέτει αντικαρκινική δράση. Τα αποτελέσματα κλινικών δοκιμών έδειξαν ότι το συστατικό αυτό φαίνεται να εμποδίζει την αλλοίωση του DNA, να «αφοπλίζει» τη δράση των καρκινικών κυττάρων και να δυσχεραίνει την ανάπτυξη των όγκων. Φαίνεται μάλιστα να βοηθά στην καταπολέμηση των κυττάρων του καρκίνου πριν και μετά την εμφάνιση της νόσου, ενώ ενδέχεται να αποτρέπει και τις μεταστάσεις. Το αντιοξειδωτικό αυτό, όταν απομονώνεται εργαστηριακά, δεν απορροφάται από το αίμα τόσο καλά όσο όταν περιέχεται στις τροφές που καταναλώνουμε. Επομένως, αυτό αποτελεί έναν ακόμη λόγο για τη συχνή κατανάλωσή τους.

Προστατεύουν την καρδιά 
Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους συμβάλλουν στην υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος. Η κατανάλωσή τους μειώνει την «κακή» χοληστερίνη και καταπολεμά τη χρόνια φλεγμονή που έχει σχετιστεί με την ανάπτυξη αρτηριακής πλάκας, αποτρέποντας την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. Σε πειράματα που έγιναν σε ζώα, οι ουσίες των κράνμπερι μείωσαν το οξειδωτικό στρες, που αποτελεί έναν παράγοντα σχηματισμού πλάκας.

Προφυλάσσουν τα δόντια 
Έχει διαπιστωθεί ότι τα κράνμπερι μειώνουν τη φλεγμονή των ούλων που προκαλείται από τα βακτήρια που ευθύνονται για την περιοδοντίτιδα.

Στο κατάστημά μας θα βρείτε κρίκους και κριτσίνια με καρπούς Κρανμπερι

 

Πήγη : http://www.vita.gr/diatrofi/eating-healthy/article/24050/kranmperi-to-porfyro-farmako/